Kā mamma redzu, ka šis materiāls ir ļoti noderīgs un interesants. Redzu, ka gan grāmatā, gan burtnīcā ir diezgan daudz vietas arī bērna iztēlei un ar diviem materiāliem var apgūt ļoti plašu spektru zināšanu, kas saistītas ar burtiem. Taču vienlaikus arī redzu, ka bērnam šādas burtnīcas pildīšanai ir jābūt atbilstošam noskaņojumam. Retas tās reizes, kad to var noķert mājās, īpaši sešgadniekam, kurš pirmsskolā jau apgūst burtus, matemātiskas darbības un darba dienās no tā ļoti nogurst. Redzams, ka nedēļas nogalēs bērnam vairāk gribas kustēties fiziski un lasīšanai vakaros pirms miega viņš labprātāk izvēlas kādu stāstu grāmatu, ne dzejoļus.
Attiecīgi secinu, ka šāds materiāls, grāmata un darba burtnīca, noteikti varētu būt noderīga pirmsskolas izglītības iestādē darbam kopā ar pedagogiem vai tajās ģimenēs, kur bērni zināšanas apgūst tikai mājmācībā. Starp citu, autorei ir ļoti interesanta pašas veidota interneta vietne ar dažādiem mācību materiāliem un ieteikumiem. Nevaru ignorēt arī faktu, ka individuāli tieši mans bērns nu jau kādu laiku vairāk pieķēries tieši ciparu apguvei un matemātiskām darbībām. No dārziņa viņš nes mājās tur pildītās darba burtnīcas un darba lapas un redzu, ka ar daudz lielāku aizrautību viņš man rāda un stāsta par skaitļu un matemātiskas darbiņiem kamēr burtu apguves uzdevumiem viņš pārskrien pāri "tā starp citu". Cenšos jūtīgi uztvert katru mazāko mirkli, kad viņš prasa kaut ko par burtiem un lasīšanu, lai nenokautu arī to mazo intereses asniņu, kas mēdz reizi pa reizei izspraukties. Iespējams mūsu gadījumā burtu apguves sensitīvais posms pagāja tad, kad šādas grāmata mums vēl nebija un jāgaida nākamais, lai vilktu tās laukā no plaukta atkal. Skatoties uz mūsu pieredzi, iesaku "Burtu balli" rotaļīgi integrēt savās mājās jau plus mīnuss ap četru gadu vecumu, tuvojoties pieciem gadiem, jo sešgadniekiem pirmsskolā jau ir diezgan liela zināšanu apguves slodze darba dienās.
Es personīgi dažos dzejoļos izvēlētos citus vārdus vai kādus samainītu vietām, piemēram, dzejolī, kur ātrajam āpsim Alpos apelsīns apaļš aug, es teiktu, ka šim ātrajam āpsim apaļš apelsīns aug Alpos. Tas viennozīmīgi palīdzētu šos dzejoļus lasīt ar loģiskākiem uzsvariem. Taču vienlaikus saprotu, ka ačgārna vārdu kārtība palīdz trenēt smadzenes. Ja tās, protams, "nesalūzt" šajā treniņu procesā... Savukārt oda dzejolītī tas taču varēja būt omulīgs ods, ne otrs. Bet tā jau ir - no dīvāna vienmēr labāk redzams, kā vajadzēja darīt.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru