ceturtdiena, 2018. gada 16. augusts

Paulu Koelju "Sānsolis"

Kādreiz Paulu Koelju darbi man ļoti patika, tajos spēju saskatīt filozofijas dzirksti, kas nenoslīka izklaidējošā saturā un otrādi - izklaide nebija pazudusi aiz pamācošas filozofijas aizkara. Pēdējo reizi kaut ko no Koelju lasīju pirms gadiem 10 un laikam nelasīšu vēl 10. Jau sen draudzene man bija iedevusi izlasīt Paulu Koelju darbu "Sānsolis". Tik sen, ka pati jau aizmirsusi, ka viņai tāda grāmata piederēja (čau, Pūce!). Ceļā uz mūzikas festivālu negribēju savu galvu piesārņot ar kaut ko ļoti nopietnu un somu apgrūtināt ar kaut ko ļoti smagu - sacīts, darīts, no plaukta paķēru pirmo nelielo grāmatiņu un tas bija Koelju.


Latvijā 2014.gadā šis tika pieteikts kā skandalozākais Koelju romāns, neķītrais kurss depresijas pārvarēšanai un kā tik vēl ne. Nu, bet kaut kā nepaķēra mani. Tās tieši divas seksa ainas nebija tik sulīgas, lai grāmatu uzreiz padarītu par skandalozu. Savukārt depresijas ārstēšana (ja depresija galvenajai varonei vispār piemita) šī romāna gaumē ir kā ūdens liešana virsū labradoram. Ak, jā, pēdējās 30 lappusēs tur vēl bija kaut kāda filozofija par mīlestību un ģimenes dzīvi, kā arī problēmu risināšanu laulībā.

Iespējams, ka esmu izaugusi no prāta stāvokļa un vecuma, kurā Koelju bija man ļoti piemērota lasāmviela. No otras puses - Koelju šķiet lasa arī krietni vecāki cilvēki par mani. Pāris reižu pārbaudīju autora vārdu uz vāka, vai tik neesmu paķērusi kādu no Zuzannas Kubelkas klišejiskajiem romāniem. Jā, cienījamais brazīliešu rakstnieks, ar šo savu grāmatu varētu būt Kubelka ar krānu. Pēc šī romāna spriežot, es esmu izaugusi no sava Koelju posma dzīvē.

Par romāna sižetu - Linda dzīvo Ženēvā, strādā par žurnālisti, ir precējusies, ar vīru audzina divus bērnus un viņa pārkāpusi 30 gadu slieksni. Kaut kas viņai savā dzīvē nešķiet tā kā vajag, tāpēc viņa metas ar galvu iekšā mīlas dēkā ar skolas laiku mīlestības objektu. Īsāk sakot, Linda sameklēja un uzbūvēja sev problēmas tur, kur to nebija. Stulbi, bet es zinu cilvēkus, kuri tā dara arī reālajā dzīvē, ne tikai uz papīra vai grāmatās.

"Sānsolis" ir piecpadsmitā latviešu valodā izdotā Paulu Koelju grāmata, bet nepamet sajūta, ka autors paskatījies, kā ar erotiskā žanra literatūru pelna E.L.Džeimsas kundze, un meties avantūrā ar nosaukumu "a, es ko nevaru?"


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru